Umowa na serwisowanie pojazdów w firmie logistycznej – na co zwrócić uwagę przed jej zawarciem? 5 ważnych szczegółów

Każda, nawet najlepiej zarządzana firma logistyczna ma ten sam problem – awarie samochodów. Mogą się zdarzać w najmniej oczekiwanych momentach i spowodować opóźnienie w dostawie towarów. Dlatego jednym z najważniejszych elementów prowadzenia tego biznesu jest znalezienie odpowiedniego warsztatu, który będzie świadczyć kompleksowe usługi serwisowe. Samochody muszą być zawsze w dobrym stanie technicznym. Najlepiej więc podpisać umowę z jednym usługodawcą, który jest godny zaufania. Na co zwrócić uwagę przed zawarciem porozumienia? Na co nalegać? Podpowiadamy 5 najważniejszych szczegółów.

  1. Zakres obowiązków wykonawcy – w umowie warto zawrzeć informację na temat tego, po czyjej stronie leży bieżący nadzór nad stanem technicznym pojazdów. Niektóre warsztaty oferują kompleksową usługę, która polega nie tylko na usuwaniu usterek, ale także stałym kontrolowaniu kondycji samochodów, robieniu przeglądów okresowych i informowaniu właściciela firmy o przewidywanym koszcie napraw. Warto się na taką usługę zdecydować.
  2. Ceny – nie da się ich oczywiście określić z góry, ponieważ każda awaria jest wyceniania osobno, jednak w umowie należy zawrzeć informację o tym, że warsztat nie podejmie żadnych działań bez wyraźnej zgody wyznaczonej osoby. Warto również umówić się z warsztatem na konkretny rabat za usługę naprawy pojazdów. Korzystają na tym obie strony. Firma logistyczna oszczędza pieniądze, a warsztat ma gwarancję stałych zleceń.
  3. Odpowiedzialność – warsztat musi zadeklarować, że będzie dokonywać napraw zgodnie ze sztuką i z wykorzystaniem np. tylko oryginalnych części zamiennych. Jeśli dopuści się jakichś zaniedbań, to umowa powinna przewidywać konkretne kary, np. obciążenie warsztatu kosztem przeładowania zepsutego samochodu.
  4. Konsolidacja faktur – bardzo wygodne rozwiązanie dla każdej ze stron. Warto się umówić, że warsztat będzie wystawiać zbiorczą fakturę za swoje usługi np. na koniec miesiąca. Przed wystawieniem faktury konieczne będzie jednak dostarczenie firmie szczegółowego raportu na temat przeprowadzonych napraw i wykorzystanych części.
  5. Pomoc drogowa – jeśli warsztat świadczy takie usługi, to zdecydowanie warto z tego skorzystać. W umowie wykonawca powinien zobowiązać się do natychmiastowego reagowania na wezwanie klienta i wysłania pomocy drogowej w ramach wyznaczonego obszaru (np. cała Polska czy województwo). Dla firmy jest to bardzo ważne, ponieważ wówczas odpada kłopotliwy obowiązek szukania pomocy w razie wystąpienia awarii.

Skrupulatne sporządzenie umowy serwisowej i wpisanie do niej wymienionych szczegółów jest bardzo ważne z punktu widzenia interesu właściciela firmy logistycznej. Wiadomo przecież, że sprawne pojazdy są filarem działalności w tej branży.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.