Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to dobrze wiesz, jak ciężki jest to kawałek chleba. Nie chodzi już tylko o ciągłą walkę o klienta oraz toczenie ostrej rywalizacji z obniżającą ceny konkurencją. Prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza dla osób działających w e-commerce w pojedynkę, jest logistyka. Dlatego coraz więcej właścicieli sklepów przechodzi na model fulfillment. Dowiedz się, na czym on polega
Fulfillment to nic innego, jak kompleksowa usługa logistyczna. Do niedawna korzystały z niej tylko większe sklepy internetowe, ale dziś jest to atrakcyjna propozycja także dla drobnych przedsiębiorców. W dużym skrócie: fulfillment zdejmuje z Twoich barków wszystkie obowiązki związane z logistyką sklepu internetowego.
Zewnętrzny podmiot przejmuje się na siebie takie kwestie, jak:
Właścicielowi sklepu zostaje więc w zasadzie tylko dbanie o marketing oraz pozyskiwanie nowych produktów do swojego sklepu. Odchodzą mu te najbardziej uciążliwe elementy prowadzenia biznesu w branży e-commerce.
Podstawową korzyścią dla przedsiębiorcy jest znaczna oszczędność czasu. W momencie, gdy sklep internetowy się rozrasta, przybywa w nim czysto fizycznej pracy związanej właśnie z przygotowywaniem paczek, wysyłką oraz obsługą zamówień. To prędzej czy później zacznie przekraczać możliwości właściciela, który pochłonięty pracą straci do niej zapał i być może całkowicie się wypali.
Poza tym model fulfillment pozwala przenieść te najbardziej czasochłonne elementy prowadzenia biznesu w branży e-commerce na zewnętrzny, doświadczony podmiot, który gwarantuje sprawną obsługę procesu logistycznego – a to także ma wpływ na postrzeganie marki sklepu. Taka inwestycja może się szybko zwrócić w postaci wzrostu liczby zamówień.
Przedsiębiorcy mogą się jednak obawiać kosztów. Fakt, obsługa fulfillment wymaga inwestycji, natomiast warto na to spojrzeć od innej strony. Rozwijający się sklep i tak musiałby zatrudnić pracowników, a kontrolowanie ich pracy jest bardzo czasochłonne i stresujące, nie wspominając już o wysokich wydatkach na utrzymanie etatów.