Po czym poznasz dobrą ofertę faktoringową? Wskazówki dla przewoźników

Remigisz Szulc
07.12.2020

Na rynku nie brakuje dziś podmiotów oferujących usługi faktoringowe – by wymienić chociażby banki. Wzrost zainteresowania tym modelem finansowania działalności gospodarczej w naturalny sposób powoduje, że przybywa ofert skierowanych do konkretnych grup przedsiębiorców. Szczególnie szeroki wybór mają tutaj przedstawiciele sektora przewozowego i transportowego. Jeśli sam właśnie przymierzasz się do skorzystania z usługi faktoringu, to z naszego poradnika dowiesz się, po czym poznasz naprawdę dobrą ofertę.

Brak narzuconego limitu

Mamy tutaj na myśli przede wszystkim limit faktur. Może się zdarzyć, że spotkasz się z ofertą, która zakłada, że musisz sprzedać na przykład 50% wszystkich wystawionych faktur – nawet jeśli tego nie chcesz. Jest to niekorzystne rozwiązanie dla przedsiębiorcy, bo przecież nie ma mowy o komfortowym funkcjonowaniu w układzie biznesowym, który w tak dużym stopniu ogranicza ruchy jednej ze stron.

Uwaga!

Przestrzegamy przed ofertami, które zakładają, że przedsiębiorca ma OBOWIĄZEK sprzedaż faktorowi określoną liczbę faktur – na przykład 10.

Akceptacja każdej faktury

Dobra oferta faktoringowa to taka, z której możesz skorzystać niezależnie od wartości transakcji. Pisząc prościej: chodzi o to, abyś miał możliwość sprzedania faktorowi każdej faktury, jaką tylko chcesz. Nie ważne, czy opiewa ona na milion złotych, sto tysięcy czy tylko pięć tysięcy złotych. Powinieneś móc skorzystać z usługi wtedy, kiedy Ty tego potrzebujesz.

Limit koncentracji

Jest to zdecydowanie najkorzystniejszy model rozliczania się z faktorem z punktu widzenia przedsiębiorcy. W limicie koncentracji chodzi o to, że kwota, jaką faktor płaci klientowi za fakturę, wyraża jej procentową wartość – lub procentową wartość sumy faktur, jeśli tych dokumentów przeznaczonych do sprzedaży jest więcej.

Ten model przede wszystkim gwarantuje porządek w rozliczeniach. Przedsiębiorca zawsze będzie wiedzieć, jaką kwotę ze sprzedaży faktury uzyska i będzie mógł ją obliczyć samodzielnie, by zdecydować, czy opłaca mu się skorzystać z faktoringu w danej sytuacji.

Oczywiście na atrakcyjność danej oferty ogromny wpływ ma to, jaki procent kwoty na fakturze zaproponuje nam faktor. To zawsze podlega indywidualnym negocjacjom i jest uzależnione m.in. od wartości faktury. Za dobrą ofertę można uznać każdą, która opiewa na ponad 70%, a za znakomitą – na 90%.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie