Właśnie dostałeś potwierdzenie, że czeka Cię pierwszy zagraniczny przejazd z ładunkiem? Niezależnie od tego, czy wybierasz się na Zachód czy Wschód, musisz się do tej podróży bardzo dokładnie przygotować. Niedoświadczeni w zagranicznych wyjazdach kierowcy często popełniają podstawowe błędy, które może nie zagrażają ich bezpieczeństwu, natomiast bardzo wydłużają czas przejazdu oraz obniżają komfort podróży. Sprawdź zatem, o co powinieneś zadbać w pierwszej kolejności.
To podstawa, ponieważ osoba odpowiedzialna za logistykę w Twojej firmie jest największym sprzymierzeńcem kierowcy w zagranicznej trasie. To właśnie logistyk ustala najkorzystniejszą trasę przejazdu, dba o dobre przygotowanie samochodu, a także powinien być do Twojej dyspozycji w razie jakichkolwiek problemów. Koniecznie więc z nim porozmawiaj, wymieńcie się telefonami i dopytaj o zasady, jakimi musisz się kierować w czasie przejazdu.
Mając już trasę wyznaczoną przez logistyka możesz wbić ją sobie do nawigacji, np. Google Maps, a następnie prześledzić przed ruszeniem w drogę. Takie zwizualizowanie sobie trasy przejazdu jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla niedoświadczonych kierowców, ponieważ będziesz wiedział, czego się spodziewać, gdzie mogą być korki, a gdzie jesteś w stanie nieco nadgonić.
Zrób to w porozumieniu z logistykiem, no chyba, że dostaniesz od niego wolną rękę. Zawsze warto mieć trasę alternatywną na wypadek np. korków na granicy, strajków czy wypadków. Trasa musi oczywiście uwzględniać masę oraz rozmiar zestawu, którym się poruszasz.
To bardzo ważna kwestia, na którą powinien Cię uczulić firmowy logistyk. Niestety, w Europie wciąż nie ma spójnego systemu pobierania opłat za przejazdy autostradami i drogami krajowymi, dlatego przejeżdżając przez wiele krajów musisz wiedzieć, gdzie przejedziesz bez zatrzymywania się, np. na podstawie winiety, a gdzie będziesz musiał uiścić opłatę na bramkach (zadbaj o lokalną gotówkę lub miej przy sobie kilka kart, na wypadek gdyby jedna nie zadziałała).