Logistyka kontraktowa – jakie przynosi korzyści?

Maciej Piwowski
08.02.2021

Logistyka kontraktowa jest usługą, która cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców – szczególnie z branży e-commerce oraz dopiero rozwijających swoje biznesy. W dużym uproszczeniu można napisać, że jest to outsourcing logistyki, czyli przeniesienie wszystkich kluczowych obowiązków logistycznych na zewnętrznego partnera. Jakie wynikają z tego korzyści? Sprawdź w naszym poradniku.

Znaczące obniżenie kosztów

Logistyka kontraktowa jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla stworzenia własnego działu logistycznego, w tym zakupu pojazdów do transportu towarów, wybudowania czy zakupu magazynu oraz zatrudnienia ekspertów z zakresu logistyki, kierowców, magazynierów etc.

Powierzając wszystkie te kwestie wyspecjalizowanej firmie optymalizujemy koszty logistyczne. Nie ponosimy ich na starcie, nie musimy się martwić wydatkami na paliwo, utrzymanie etatów, eksploatację maszyn, pojazdów i przestrzeni magazynowej. Wszystko spoczywa na głowie usługodawcy, z którym wygodnie rozliczamy się na podstawie faktury.

Dużo mniej formalności na głowie przedsiębiorcy

Dzięki logistyce kontraktowej przedsiębiorca może wyprowadzić uciążliwe kwestie związane z logistyką poza firmę i skupić się na prowadzeniu biznesu. To dużo wygodniejsze rozwiązanie w porównaniu z tworzeniem działu logistycznego wewnątrz przedsiębiorstwa czy nawet bieżącym zatrudnianiem podwykonawców – firm transportowych, kurierskich, wynajmujących powierzchnie magazynowe etc.

W ramach logistyki kontraktowej można powierzyć zewnętrznej firmie kompleksową obsługę przedsiębiorstwa, zarówno na gruncie transportu, jak i przechowywania towarów, a nawet obsługi zamówień złożonych przez klientów.

Duże wsparcie na starcie w biznesie

Logistyka kontraktowa jest idealnym rozwiązaniem z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy dopiero rozwijają swoje firmy i nie mają środków ani czasu, by zainwestować w zbudowanie własnego zaplecza logistycznego. Dobrym przykładem będzie tutaj świeżo uruchomiony sklep internetowy. Wraz z jego rozwojem zaczyna przybywać obowiązków stricte związanych z logistyką, które można – i warto – powierzyć zewnętrznym ekspertom.

Wówczas przedsiębiorca będzie mógł w 100% skupić się na przykład na marketingu i pozyskiwaniu klientów, oszczędzając mnóstwo czasu i jednocześnie mając pewność, że kwestie logistyczne są zarządzane w sposób prawidłowy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie