Zwrot paczki za granicą – jak się odbywa?

Andrzej Winnicki
08.06.2021

Jeśli nadawca wysyła paczkę za granicę, ponosi odpowiednią opłatę uzależnioną od miejsca, do którego nadawana jest przesyłka. Może zdarzyć się tak, że kurier nie zastanie nikogo w domu, a kolejne próby kontaktu z odbiorcą będą utrudnione. Istnieje także możliwość, że odbiorca zechce odesłać paczkę nadawcy. Warto wiedzieć, co należy zrobić w sytuacji zwrotu paczki za granicą!

Jak wygląda zwrot paczki za granicą do nadawcy?

Gdy nadawca, wysyła paczkę do odbiorcy w innym kraju przez platformę wysyłkową np. Sendit.pl, kurier odbiera od niego pakunek, po czym zaczyna się proces transportu przesyłki za granicę. Zanim paczka trafi do adresata, przechodzi przez różne sortownie, magazyny, a nawet odprawy celne. Firmy kurierskie mają swoje siedziby w innych krajach, więc zazwyczaj proces realizowany jest zasobami różnych pracowników sieci danej korporacji kurierskiej.

W przypadku, gdy dana osoba chce zwrócić paczkę zza granicy, np. do Polski, może wejść na platformę wysyłkową, przesłać numer przesyłki wraz z prośbą o zwrot i dokonać odpowiedniej opłaty. Takie zgłoszenia użytkownik może składać za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza kontaktowego.

Kiedy paczka może zostać zwrócona nadawcy?

Istnieje wiele powodów, dla których paczka może wrócić do nadawcy, jeszcze zanim wyruszy w podróż do odbiorcy. Zwroty, które następują z magazynu nadawczego, mogą dotyczyć takich przyczyn jak: sposób zapakowania towaru zagraża bezpieczeństwu innych paczek, charakter transportowanego towaru jest niebezpieczny np. materiały pirotechniczne oraz uszkodzenie paczki podczas transportu. To właśnie w magazynie nadawczym przeprowadzane są szczegółowe kontrole dotyczące wyglądu, wagi, wielkości i zapakowania paczek. Mimo że kurierzy często podczas odbioru paczki wychwycają nieścisłości, nie zawsze jest to możliwe od razu. W przypadku, gdy paczka zostanie wysłana do odbiorcy, jej zwrot może nastąpić z takich przyczyn jak: błędne dane odbiorcy na liście przewozowym, odmowa przyjęcia paczki przez odbiorcę, brak zapłaty należności pobraniowej przez odbiorcę, po dwóch nieskutecznych próbach doręczenia oraz gdy nadawca sam zażąda zwrotu paczki.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.