Taśmy pakowe do sklepu internetowego – czym powinny się charakteryzować?

Piotr Kowalczyk
28.06.2021

W każdym dobrze prosperującym sklepie internetowym zużywa się duże ilości taśm pakowych. Pełnią one funkcję praktyczną, czyli zabezpieczają zawartość przesyłki, ale też wizerunkową, co za chwilę wyjaśnimy. Czym zatem powinny się charakteryzować dobre taśmy pakowe dla e-sklepu? Na co musisz zwrócić uwagę zamawiając je u producenta? Sprawdź kilka wskazówek.

Odpowiednia szerokość

Taśmy pakowe występują w różnych wariantach szerokości. Te najpopularniejsze to:

  • 24 mm,
  • 48 mm,
  • 72 mm,
  • 144 mm.

Szerokość taśmy nie powinna być kwestią przypadku. Zawsze dobieramy ją do rodzaju paczki, a konkretnie opakowania, w którym umieszczasz produkty dla klientów. Jeśli taśma okaże się zbyt wąska, to istnieje spore ryzyko, że opakowanie dotrze do klienta zniszczone, częściowo otwarte, a to oczywiście negatywnie odbije się na wizerunku sklepu oraz może być przyczyną reklamacji.

Pamiętaj również, że im szersza taśma, tym mniej musisz jej zużyć, ponieważ tym pewniej zabezpieczy ona zawartość przesyłki przed nieuprawnionym dostępem. Optymalizuj w ten sposób koszty swojej działalności.

Dobra siła klejenia

Kluczowy wpływ na siłę klejenia taśmy pakowej ma rodzaj zastosowanego kleju. Jeśli stawiasz na bezkompromisową jakość i chcesz mieć pewność, że nikt niepowołany nie dobierze się do produktu wysłanego do klienta, to postaw na taśmę z klejem Solvent. Jest to naturalny kauczuk, który ma znakomite właściwości klejące oraz dobrze zachowuje się w niskich temperaturach (idealny do pakowania żywności, która musi być przewożona w chłodni).

W dodatku oderwanie taśmy zawsze zostawia ślad (nie da się jej ponownie przykleić tak, aby dobrze przylegała do paczki), co pełni funkcję prewencyjną.

Atrakcyjny nadruk

Taśma pakowa powinna zawierać elementy identyfikacji wizualnej danego sklepu internetowego. Nie bagatelizuj tego, jeśli zależy Ci na konsekwentnym budowaniu marki swojego biznesu. Atrakcyjny nadruk sprawia, że cała paczka prezentuje się profesjonalnie, co ma pozytywny wpływ na postrzeganie sklepu przez klienta.

Nieprzypadkowo największe sklepy internetowe zawsze stosują firmowe taśmy pakowe, aby tym samym wydłużyć kontakt klienta z marką i ułatwić mu jej zapamiętanie. Rób tak samo w swoim biznesie, ponieważ nawet takie drobiazgi będą składać się na rynkowy sukces Twojego sklepu internetowego. Oczywiście wcześniej zadbaj o atrakcyjny, profesjonalny projekt logo sklepu oraz całej grafiki, jaka zostanie umieszczona na taśmie pakowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.