Jak zdobyć dobrą bazę do mailingu?

Jerzy Biernacki
15.07.2022

Skuteczny marketing od zawsze opiera się o odpowiednio dobrane techniki sprzedażowe i informacyjne. Prowadzenie działalności w sieci znacznie ułatwia ten proces - wystarczy nam dobra baza mailingowa. Skąd ją pozyskać, i jakie możliwości daje?

Co to jest baza mailingowa?

Działalność e-commerce prowadzona w Internecie umożliwia dotarcie do ogromnej ilości klientów, dlatego jest to obecnie prawdziwa konieczność w świecie biznesu. Jednak działania marketingowe i reklamowe polegające na poszukiwaniu klientów zainteresowanych produktem mogą być czasochłonne i nieskuteczne, szczególnie jeżeli nie mamy odpowiedniego planu, a reklamę i oferty wysyłamy do przypadkowych firm. Właśnie z tej przyczyny powstała baza mailingowaczyli zbiór firm lub klientów indywidualnych, którzy potencjalnie najbardziej mogą być zainteresowani określonymi usługami.

Baza tego typu jest konstruowana stricte pod potrzeby i profil działalności zleceniodawcy, dzięki czemu skuteczność jego reklamy znacznie wzrasta. Teoretycznie można stworzyć taką bazę samodzielnie, jednakże jest to czasochłonne i przede wszystkim mniej skuteczne, niż w przypadku otrzymania gotowej bazy mailingowej od profesjonalnej firmy.

Co powinna zawierać dobra baza mailingowa?

By pozyskana baza mailingowa była przydatna, powinna przede wszystkim zawierać aktualne dane kontaktowe firm lub osób prywatnych, a także szereg dodatkowych informacji, takich jak profil działalności, osobę decyzyjną czy obszar prowadzonego biznesu, np. stacjonarny lub wyłącznie internetowy. Firmy zajmujące się przygotowywaniem takich baz doskonale wiedzą, jakie informacje będą przydatne dla zleceniodawcy. Przed przygotowaniem bazy, firma pozyskuje niezbędne informacje na temat określonego celu mailingu, i na podstawie tak stworzonego profilu, dopasowuje i poszukuje informacje na temat potencjalnie zainteresowanych ofertą klientów. Najczęściej baza mailingowa stworzona zostaje na bazie tabelki, którą dowolnie można przeglądać, filtrować i modyfikować dla większego komfortu późniejszych działań marketingowych.

Baza mailingowa od specjalistów - warto!

Tak jak wspomniano już wcześniej, stworzenie bazy mailingowej jest procesem długotrwałym i czasochłonnym, a zapracowany przedsiębiorca raczej nie ma wolnego czasu, który mógłby poświęcić na jej tworzenie. Z tego też powodu najrozsądniejszym i najbardziej opłacalnym rozwiązaniem wydaje się być zwrócenie się do specjalistów, którzy wykonają taką bazę na zlecenie. Na polskim rynku znajdziemy kilka największych firm zajmujących się bazami mailingowymi, które cieszą się jednocześnie największą renomą, a ich bazy są wartościowe i pozwalają dotrzeć do dużej ilości klientów.

Baza mailingowa stworzona przed taką firmę daje ogrom możliwości - przede wszystkim zapewnia duże szanse na zawiązanie owocnych współprac, co jest niezwykle istotne dla rozwijania swojej działalności. Trafność reklamy i działań marketinowych to podstawa - wykorzystanie dobrej bazy mailingowej jest praktycznie gwarancją sukcesu biznesowego!

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie